Història

Els estudis d'Infermeria a Tarragona es van iniciar l'any 1981, amb la creació de l'Escola Universitària d'Infermeria Joan XXIII de Tarragona i l'Escola Universitària d'Infermeria Verge de la Cinta de Tortosa l'any 1983. Aquests centres estaven adscrits a la Universitat de Barcelona. El 1991 l'Escola Universitària d'Infermeria Joan XXIII de Tarragona va ser integrada a la Universitat de Barcelona i el 1992, amb la creació de la Universitat Rovira i Virgili va ser traspassada amb la resta d'ensenyaments de la divisió de Tarragona a la URV. A més, el 1992, l'Escola Universitària Verge de la Cinta de Tortosa va passar a ser adscrita a la URV i l'any 2005 es va integrar a la Universitat Rovira i Virgili, al Campus Terres de l'Ebre. El 2009 es va crear la seu del Baix Penedès i el 2022 la nova seu de Vilafranca del Penedès, on també s'imparteixen els estudis d'Infermeria.

El febrer del 2012 l'Escola Universitària d'Infermeria es va convertir en Facultat d'Infermeria (DOGC núm. 6088, 15-03-2012).